学校にできること

 日本語は原文の下にあります。


What School Can Do

1. Assure children that they are safe and that schools are well prepared to take care of all children at all timer.
2. Maintain structure and stability within the schools. It would be best, however, not to have tests or major projects within the nezt few days.
3. Have a plan for the first few days back at school. Include school psychologists, counselors and crisis team members in planning the school's response.
4. Provide teachers and parents with information about what to say and do for children in school and at home.
5. Have teachers provide information directly to their students, not during the public address announcements.
6. Have school psychologists and counselors available to talk to student and staff who may need or want extra support.
7. Be aware of students who may have recently experienced a personal tragedy or a have personae connection to victims or their families. Even a child who has been to visit the extra support and leniency if necessary.
8. Know what community resources are available for children who may need extra counseling. School psychologists can be very helpful in directing families to the right community resources.
9. Allow time for age appropriate classroom discussion and activities. Do not expect teachers to provide all of the answers. They should ask questions and guide the discussion, but not dominate it. Other activities can include art and writing projects, play acting, and physical games.
10. Be careful not to stereotype people or countries that might be home to the terrorists.
Children can easily generalize negative statements and develop prejudice.
11. Refer children who exhibit extreme anxiety, fear or anger to mental health counselors in the school. Inform their parents.
12. Provide an outlet for student's desire to help. Consider making get well cards or sending letters to the families and survivors of the tragedy, or writing thank you letters to doctors, nurses, and other health care professionals as well as emergency rescue workers, firefighters and police.
13. Monitor or restrict viewing of this horrendous event as well as the aftermath.




学校にできること

1. まず生徒に彼らは安全であり、学校はいつでも彼らを助ける用意があることを繰り返し教えてください。
2. 学習・行事の予定を保ってください。とはいえ、再開して数日の間は、テストや校内行事はしないほうがよいでしょう。
3. 再開後の数日間の予定を立てておきましょう。学校側の対応方法を、スクール・サイコロジスト、カウンセラー、危機介入チームとともに作っておきましょう。
4. 先生と保護者に対し、学校と家庭の両方で、子どもたちに対して話すべきことや、してあげるべきことを教えておきましょう。
5. 事件について朝礼などではなく、先生から直接生徒に情報を提供するようにさせてください。
6. 特別にサポートが必要な生徒や教職員がいたら、スクール・サイコロジストとカウンセラーを対応できるようにしておいてください。
7. 今回被害者やその家族となった生徒、また関係者となった生徒に注意してください。小さい子でも、必要に応じてサポートをし、慰めてあげてください。
8. 特別なカウンセリングが必要な子どもに対して、地域でどのようなサポートのリソースがあるか知っておいてください。スクール・サイコロジストが、地域の適切な機関等を紹介してくれます。
9. 学齢に応じたクラス内での話し合いと活動の時間を設けましょう。先生がすべての問いに答えることを期待しないでください。先生は問いかけをし、話し合いを進行させ、かつ話し合いを「しきらない」こと。この他の活動では、絵などによる表現、作文、寸劇、体を使ったゲームなどがよいでしょう。
10. テロリストの出身地と推測される国や国民をステレオタイプ化してはいけません。子ども達は容易に否定的な意見を一般化し、偏見を持ちやすいからです。
11. 極端に不安、恐怖、怒りを訴える子には、メンタル・ヘルスのカウンセラーなどを教えてあげましょう。またその子の保護者にも教えてください。
12. 子ども達の助けたい、という気持ちを表せる方法を用意しておきましょう。犠牲者の家族や生存者にお見舞いのカードや手紙を書いて送ったり、救急・救援機関や消防隊、警察、医師・看護婦その他医療スタッフに感謝の手紙を送るのもよいでしょう。
13. この大惨事や、その後の模様をテレビなどで見ることを、制限するか、場合によっては見せないでください。